субота, 16 квітня 2016 р.

Турбокомпресор

Турбокомпре́сор або газотурбі́нний нагніта́ч — компресор динамічної дії (відцентровий або осьовий), у якому дія на потік стискуваного газу здійснюється обертовими гратками лопаток ротора, що урухомлюється і працює в парі на одному валу із турбіною. Є основним конструктивним елементом газотурбінних двигунів. та важливим вузлом двигунів внутрішнього згоряння, що оснащені системою наддування.

Турбокомпресори автомобільних двигунів


Розріз автомобільного турбокомпресора
В автомобілях турбокомпресор використовується у системах турбонаддування з метою покращення характеристик за рахунок нагнітання повітря або паливо-повітряної суміші у двигун внутрішнього згоряння за рахунок енергії вихлопних газів.
Турбокомпресор підвищує тиск у впускній системі двигуна, в результаті чого збільшується маса повітря, яке надходить у камеру згоряння, що дозволяє забезпечити приріст потужності двигуна до 30-40%.
Турбокомпресори, що використовуються в автомобільних двигунах, найчастіше (з міркувань мінімізації масо-габаритних параметрів) виконуються за двоконсольною схемою з опорами, які розташовуються між дисками компресора і турбіни. Вал обертається у підшипниках ковзання. Використовуються підшипники плаваючого типу, тобто вони мають зазор як з боку корпусу, так і валу. Підшипники змащуються моторною оливою системи змащення двигуна. Олива подається по каналах в корпусі підшипників. Для герметизації масла на валу встановлені защільнювальні кільця. У деяких конструкціях бензинових двигунів для поліпшення охолодження додатково застосовується рідинне охолодження турбонагнітачів. Корпус підшипників турбонагнітача включений у двоконтурну систему охолодження двигуна.
Вихлопні гази надходять у корпус і спрямовуються на лопатки турбінного колеса, яке набирає високих обертів (до 250000 об/хв), обертаючи при цьому робоче колесо компресора. Відпрацьовані гази після турбінного колеса покидають турбіну через осьовий отвір і відводяться у випускну систему. Турбіна працює в умовах високих температур, тому її елементи виготовляють з жароміцних матеріалів (залізо-нікелевих сплавів та сталей).
Продуктивність турбокомпресора переважно визначається розміром і формою турбіни. У загальному випадку, чим більшою є турбіна, тим вищою буде продуктивність компресора. Але при малих обертах двигуна компресор не спроможний забезпечувати потрібну продуктивність, у результаті чого спостерігається турбозатримка або «турбояма»  при збільшенні навантаження на двигун, що обумовлює відставання зростання вихідної потужності у відповідь на зміну тиску відпрацьованих газів.
Малий за розмірами турбокомпресор розкручується до номінальної швидкості значно швидше, зате має меншу продуктивність. Найменші розміри мають турбокомпресори для двигунів легкових автомобілів — діаметр їх коліс порядку 50 мм. Найбільші розміри у суднових турбокомпресорів — діаметр коліс — до 1,2 м.

5 коментарів:

  1. Дуже цікава стаття, грамотний виклад інформації.
    Чекаю з нетерпінням наступну!

    ВідповістиВидалити
  2. Дуже дякую за інформацію.Тепер буду знати для чого використовують турбокомпресори в автомобілях.

    ВідповістиВидалити
  3. Щиро вдячна за статтю!)Знайшла для себе необхідну інформацію)

    ВідповістиВидалити
  4. Harrah's Las Vegas - Mapyro
    Find Harrah's Las Vegas, Las Vegas, NV, United States, 영주 출장마사지 United States, map. 문경 출장마사지 See available 창원 출장샵 hotel prices 원주 출장샵 and review. Try your luck 오산 출장안마 at social distancing.

    ВідповістиВидалити