Nitrous Oxide System

Результат пошуку зображень за запитом "Закись азота"

Nos: система закису азоту

    В автотюнингу існує безліч способів підвищити потужність двигуна. Але лише одна з добірок дозволяє значно підвищити потужність саме в той момент, коли вам це необхідно. Мова йде про  Nos - "Nitrous Oxide System" - Система закису азоту.
     Як відомо оптимальне для роботи співвідношення паливо / кисень складає 1 до 1,45, І якщо для збільшення подачі палива змінюють параметри уприскування карбюратори і паливопроводи підвищеної продуктивності, то для збільшення кількості повітря використовують турбонаддув і закис азоту. Точніше при використанні Nos у двигун подається не тільки повітря (в якому вміст кисню максимум 21% на рівні моря; чим вище – тим менше) а і оксид азоту – N2O, в якому вміст кисню набагато більше. У циліндрах суміш N2O розкладається на кисень і моллекули азоту, які не дають вибухати суміші і детонувати двигуну. Плюс до всього зріджений азот набагато нижче по температурі звичайного повітря, і завдяки цьому відбувається охолодження (а значить – і ущільнення) паливно-повітряної суміші. Таке ущільнення дозволяє подати до 45% більше палива. Ось чому ісполізованіе закису дозволяє на короткий проміжок часу отримати до 600 к.с. додатково (на високофорсованих двигунах). На стічних (серійних) двигунах приріст потужності становить 10-200 к.с. (Залежно від типу і об'єму двигуна).
 Типи систем закису азоту
Системи закису азоту діляться на три основних типи: "сухі", "мокрі", і "прямі".
       "Сухі" системи подають у двигун виключно речовину N2O, а інжектор підвищує кількість палива для збереження оптимальної пропорції кисень / паливо. Мінусом такої системи є порівняно мала надбавка потужності і проблемність використання на карбюраторних двигунах. Серед плюсів – простота установки і порівняльна дешевизною (від 300 у.о.).
       "Мокрі" системи закису обладнані власними паливопроводами, які разом з оксидом азоту вводять в впускний колектор пропорційну порцію палива. У інжекторних двигунах паливо з азотом впорскується перед дросельною заслінкою, в карбюраторних – відразу після карбюратора. Така система більш дорога (від 700 у.о.) і складна в установці, але дозволяє ставити Nos на карбюраторні двигуни.
        Система "прямого" уприскування закису азоту (Direct Port) закачує N2O і додаткове паливо безпосередньо в циліндри, в кожному з яких знаходиться своя форсунка. Такий тип закису забезпечує найбільшу потужність і точність настройки системи. Проте він дуже складний в установці і використовується найчастіше в гоночних автомобілях.
Як працює
Газоподібна N2O через спеціальний армований, нейлоновий шланг або металеву трубку надходить з балона до соленоїда (електричному клапану). Діаметр шланга розраховується таким чином, щоб один його кінець був вже іншого, що в процесі експлуатації запобігає передчасний перехід рідкого речовини в газоподібний стан до моменту зіткнення з розпилювачем.
З'єднання товстого прохідного перерізу трубки з отвором вентиля на балоні, а тонкого отвори з соленоїдом і жиклером створює безперервний потік рідкої суміші речовини, що перетворюється в газоподібну фракцію. Якщо система закису азоту містить розширення, то можуть виникнути осередки промерзання N2O.
У паливній системі двигуна соленоїд повинен мати велику потужність, так як в його функцію входить перекриття потоку закису азоту з балона. В електроклапанів не повинно бути прокладок, так як вони руйнуються від низької температури хімічної речовини. Клапан відкривається за допомогою тумблера, розташованого НЕ переобраним щиті в салоні автомобіля, закис азоту потрапляє в двигун через жиклери.
Щоб надходження речовини було рівномірним, і система закису азоту збільшувала потужність мотора, необхідно підібрати оптимальний варіант подачі додаткового виду палива. При «мокрою» системі додаткове паливо надходить з паливної рейки інжектора, його тиск регулюється клапаном. Додаткове паливо надходить в колектор двигуна через жиклери разом з закисом азоту.


Закис азоту і нанесення шкоди автомобілю


Закис може завдати непоправної шкоди тільки в тому випадку, якщо обрана система не відповідає конкретному силового агрегату. До цього потрібно поставитися з особливою уважністю. Міцність деталей двигуна не буде порушена тільки при акуратній роботі по встановленню системи закису. Адже під час процесу доведеться провести деяке поліпшення системи впуску, кривошипно-шатунного механізму і інших деталей, що належать до мотору транспортного засобу. Додана потужність залежить від багатьох факторів, серед яких тип двигуна, тип системи закису, коробка передач.
В цілому системи закису не можна розцінювати, як шкідливі для силових агрегатів. Цей досить дешевий тип тюнінгу для двигуна приносить досить гарні результати при акуратному зверненні. Крім того, навантаження на мотор може регулюватися, що дозволяє використовувати машину в звичному для неї режимі. Однак гранична обережність при використанні систем закису все ж не завадить.

1 коментар: